It is currently Mon Dec 02, 2024 12:29 pm

All times are UTC + 2 hours




 Page 1 of 7 [ 95 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Cruiser's 16V
PostPosted: Sun Jul 24, 2005 7:17 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
(Dit is een soort copy-paste van mijn topic over anderhalf jaar tijd op CitroSport dus kan wat raar overkomen..)

Het begon september 2003. Het gaat om een 16V die in hetzelfde jaar uit duitsland is geimporteerd.

Maar goed, zo zag die er uit toen ik em net had:
Image

Image

Als een van de eerste mods heb ik eerst wat logo's van de achterkant gehaald
Image
Hier ligt ook 16V eraf omdat de lijm daarvan niet meer plakte.

Daarna het gaas vervangen door zwart gaas:
Image

Volgende mod was de uitlaat, de Musketier einddemper was op dus is er een zelfbouw custom systeem gemaakt vanaf de kat
Image

Op dit moment ben ik bezig met de remmen, alle schijven worden vervangen door geboorde/gegroefde schijven van Sandtler en de blokken door Ferodo DS2500. De remslangen worden vervangen door Goodridge slangen. De handremkabels zijn ook maar vervangen, zo kom ik zonder remproblemen door de APK :)

Image

Image

Image

En voor nu een paar pics hoe die er nu al 2 weken bij stond, wachtend op een revisiekit voor de voorste remklauwen :'(

Image


Image

Vandaag toch maar de remmen erop gezet met deels oude onderdelen, gelukkig was de meest belangrijke revisieset er wel, die van de geleiderpennen dus die zit er wel op.

Image

Nieuwe remslang voor
Image

helemaal van de grond om makkelijk te kunnen ontluchten
Image

Resultaat icm std 16V velgen
Image

Detail
Image

En ook nog de pookknop netter afgewerkt dmv een rvs buis eronder, sluit nu mooi aan op de pookzak :)
Image


Heb de remlichten aangepast zodat de achtermistlampen ook mee aangaan als er geremd wordt. Dit is uit te schakelen:
Image
Pics van de lichten in actie heb ik (nog) niet :(

Ook maar eens begonnen aan de inbouw van meer ICE, heb een andere HU, en een subwoofertje + ampje wat allemaal moet gaan werken :)
Image

Nieuwe kentekenplaathouders :)
Image

Ik had die middenconsole in kleur gespoten maar het bevalt niet. Door her roppen met de kabels en de radio is het beschadigt en de kleur matched zowieso niet met het interieur, dus dat wordt nog anders. Linksonder waar de sigaretteplug zat komt de startknop :)
Image

Image

Krap die ZX voorin voor kabels wegbouwen :?
Image

Fotoshootje, zie wederom de Saxo achterwisser en de nwe kentekenplaathouders:
Image

Image

Ik wil ook eea onder kap in kleur spuiten, maar begonnen met het grootste stuk kuntstof :P
Image

Image

Dit wordt mijn killswitch, hiermee kan ik straks de hele wagen spanningsloos maken.
Image

Update

Lichten aan:
Image

Gemodde remlichten, de lamp die rechts zit gaat normaal niet aan (dat is de mistlamp)
Image

RVS aanzuigbuis in progress
Image

Folie wezen plakken, alleen de ruit linksvoor en evt de achterruit moet nog.
Image

Image

Verduisterde zijpinkers
Image

Verduisterde achterlichten + Saxo nieuw type wisser, ook CS stickers
Image

Blauwe leds in klokkenverhaal gezet, wordt wel weer groen in toekomst...
Image

...want dat oogt stukken beter bij dit groene licht ;) Er zitten 2 CCFL's onder de dash en ook nog 2 onder de voorstoelen.
Image

Heb verder in de tussentijd strobes in de mistlampen gezet.

Fans in kleur:
Image

Eindelijk is de RVS aanzuigbuis klaar 8)

Image

Image

Die fles is wat heerlijke cola, NOT. Komt een oliereservoir voor met carterfilter, zitten nu in die fles gewoon wat gaatjes geprikt zodat ie ook kan 'luchten'.

Bezig met inbouwen van wat stuff:

Image

Image

In het middenste gat komt nog een meter die nog in bestelling staat 8)

Meterspul zit erin 8)
Image

Image

Image

Witte pinkers at last.. (Voor een type 1 moet je ze wel aardig bijzagen/dremelen)
Image

Image

Xenon conversie + nieuwe pedalen 8)

Links xenon rechts halogeen:
Image

Beide Xenon:
Image

Image

Image

Op speed hele dure leds gehaald om de stadsverlichting wat meer pit te geven na de xenon conversie
Image

Op de sloop 2x een fiat brava wisser weten te scoren. Zijn helaas te kort dus ik probeerde er van 2 één lange te maken. Wat opzich lukte maar voor een ZX mag die nog wel langer. Dit prototype komt op de AX, dat gaat wel goed, voor de ZX maken wel wel weer eens een nieuwe :)

Image

Image

Voor degene die het nog niet wisten, nieuwe Peugeot Aiddel velgjes in 17" en in Chrome Shadow 8) Zitten 205/40ZR17 FK-451 Falkens omheen. De leeuw in de middendop gaat nog weggewerkt worden :twisted:

Image

Image

En vandaag de stationairregelklep netjes ingebouwd op zijn nieuwe plek, ook gelijk een groter K&N filter erop gezet want de Green was wat aan de kleine kant. Is wel leuk, een K&N met groene Green olie ;)

Image

Oh ja de balk op de luchtinlaat is ook geel nu, zoek nog een gaaf 40x40mm logo om erop te plakken want de Double Chevron zit er niet meer op helaas..

Image

Zo, vandaag de folie van de ramen afgehaald, achterwisser eraf geschopt, en begonnen met een elektrisch te openen achterklep 8)

Image

Image

Wisser eraf:
Image
Zit nu een dopje in het gat, wordt dichtgewerkt. Net als de knop van de achterklep, maar dan moet dit:

Image
eerst werken. Is een magneet die de klep open doet. Helaas was de constructie nog te zwaar voor de magneet maar daar wordt aan gewerkt.

Image


Last edited by ZX-Cruiser on Tue Mar 07, 2006 9:26 pm, edited 4 times in total.

Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 24, 2005 7:18 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 2:08 pm
Posts: 147
Location: Vaassen
copy-paste.. ook makkelijk...

Ik wist alleen niet dat je maar een 6v hebt :D


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 24, 2005 7:25 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Oeps :oops:
Is bijgewerkt.
En ik ga die waslijst niet nog eens intypen hoor ;)


Offline
 Profile  
 
 Post subject: mooie kar
PostPosted: Tue Jul 26, 2005 4:52 pm 

Joined: Sun Jul 24, 2005 5:35 pm
Posts: 280
Location: bergen op zoom
Ik ben inmiddels bezigom mijn 16v technisch in een top conditie te krijgen.
Ik probeer hem zo orgineel mogelijk te houden er zijn alleen wat modificatie's die er aangebracht gaan worden wo: nieuwe velgen dit is reeds gedaan en een dashboard inleg set van titan.
Ik vind die van jouw trouwens een erg mooie wagen en vind het tof dat je er zo fier op bent en dat is ook terecht.
Ik kan wel wat info gebruiken over diverse onderdelen.
:lol:



_________________
mega friek 16valve
Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 30, 2005 11:31 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Yellowtop weten te scoren, moet nog even wat bekabeling aanpassen voordat die er in kan.
Image

Achterklep openmaak-motor werkt :D
Image

En het oliecatchreservoir is ook zo goed als af :)
Image


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 31, 2005 12:45 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 2:08 pm
Posts: 147
Location: Vaassen
Je bent weer goed bezig...

Zo'n yellowtopje wil ik ook wel :D



_________________
Image
Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 31, 2005 12:58 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 31, 2005 12:50 pm
Posts: 98
Location: Almelo
Heb je ook nog wat meer informatie over de deuropener. Komt er eventueel ngo een verslagje van ofsow. Lijkt mij wel gaaf om te hebben. Zou dit bij de deuren ook mogelijk zijn. Misschien is dit leuk als projectje om samen ff over na te denken en dan misschien een soort setje samen te stellen met een how to erbij ofsow.



_________________
Trotse bezitter van een ZX 1.6i Avoriaz uit '95. Hij is heel mooi groen =)
Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 31, 2005 1:43 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Tja het is vrij simpel hoor, zo'n ding is normaal om je 'geschoren' deur open te maken, ding heet ook ShaveDoor. Bijgeleverde beugeltje past zo in de ZX, maarr, je moet je achterwisser wel wegdoen want anders heb je de ruimte er niet voor. Enige wat echt aangepast is (verlast) is het slot waarmee de klep dicht gaat. Daar zit een extra stripje aan om een hefboom te krijgen. Schakelen gaat nu via de bediening van de achterwisser, maar kan dus gewoon via een 12V signaal. Die van mij moet ik nog op het alarm aansluiten, dan kan ik em op afstand openen.

Image
http://www.jom.de/shop/main.php?cat_id= ... le_id=4555
Ik heb er €25 voor betaald op Speed Zandvoort bij die duitse toko die altijd op die events is.


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 31, 2005 3:56 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 4:28 pm
Posts: 626
Location: Rotterdam
Wat is het nut er eigenlijk van? Bij mij zit de achterklep standaard op de CV, zie ik soms wat over het hoofd.


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 31, 2005 5:59 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Yep, zo hoef je de knop achterop niet in te drukken om de klep open te doen. Evt kan je dat ook nog zo maken dat je met een kleine druktoets in de klep zelf de klep kan open maken van buitenaf (net als op type2 Xsara).
Voornaamste reden is dat die knop gaar werkt bij veel ZX'en en daarnaast gaat ie er af voor de strakke look ;)


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 05, 2005 7:35 pm 

Joined: Sun Jul 24, 2005 5:35 pm
Posts: 280
Location: bergen op zoom
Waar heb jij je schijven gekocht en wat koste die met nw remblokken?

trouwens jouw zx is wel uniek hoor met alle opties wo airco en verwarmde lerenstoelen die zou ik ook nog wel willen hebben zo'n leder intrieur.



_________________
mega friek 16valve
Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 05, 2005 10:16 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Klopt, daarom kocht ik em ook ;)
Stoelen zijn niet meer verwarmd, zijn nettere ingekomen zonder verwarming.. Maar goed de functie is er nog wel.
Remmen komen van www.dutchpowertrading.nl, kost je iets van €400 .....


Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 06, 2005 8:10 am 

Joined: Sun Jul 24, 2005 5:35 pm
Posts: 280
Location: bergen op zoom
bedankt Ik heb besloten om zelf met een maat van me zelf nieuwe schijven te gaan zetten bespaart me dik 250 euro met de garage als ik de orginele gebruik. :shock:

IK denk dat jouw auto een scandinavische uitvoering is vanwege de koplampsproeiers en de stoel verwarming.
mijn ouders hadden een zx aura uit dat land met ook die opties



_________________
mega friek 16valve
Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 13, 2005 8:30 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 11:35 am
Posts: 907
Location: Harderwijk - The Netherlands
Zoow dat tankje heb ik gepolijst:
Image

En nu zit ie op z'n nieuwe plek, daar waar de blauwe slang naartoe loopt..
Image

Image

Nu eindelijk ook de benzinedruk zender aangesloten zodat mijn meter ook werkt:
Image

Tada:
Image
Tijdens het rijden is de druk behoorlijk constant 2.5 bar

Nieuwe accu
Image

Nieuwe massakabel
Image

Nieuwe accuklemmen + nog meer nieuwe kabels
Image

Image
Ook de klem bovenop de accu is nieuw want de originele pastte niet meer 8) Je ziet nog wel 1 originele zwarte kabel lopen, maar die loopt naar de dynamo EN de startmotor, was moeilijk te vervangen dus dat komt wel eens als ik daar beter bij kan.


Last edited by ZX-Cruiser on Tue Mar 07, 2006 10:06 pm, edited 1 time in total.

Offline
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 13, 2005 8:46 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 5:38 pm
Posts: 84
ziet er weer goed uit!



_________________
Image
More info about my C4 Coupe VTS
Offline
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 Page 1 of 7 [ 95 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

cron