ZX16V.net http://zx16v.net/forum/ |
|
Cruiser's 16V http://zx16v.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=5 |
Page 1 of 7 |
Author: | ZX-Cruiser [ Sun Jul 24, 2005 7:17 pm ] |
Post subject: | Cruiser's 16V |
(Dit is een soort copy-paste van mijn topic over anderhalf jaar tijd op CitroSport dus kan wat raar overkomen..) Het begon september 2003. Het gaat om een 16V die in hetzelfde jaar uit duitsland is geimporteerd. Maar goed, zo zag die er uit toen ik em net had: Als een van de eerste mods heb ik eerst wat logo's van de achterkant gehaald Hier ligt ook 16V eraf omdat de lijm daarvan niet meer plakte. Daarna het gaas vervangen door zwart gaas: Volgende mod was de uitlaat, de Musketier einddemper was op dus is er een zelfbouw custom systeem gemaakt vanaf de kat Op dit moment ben ik bezig met de remmen, alle schijven worden vervangen door geboorde/gegroefde schijven van Sandtler en de blokken door Ferodo DS2500. De remslangen worden vervangen door Goodridge slangen. De handremkabels zijn ook maar vervangen, zo kom ik zonder remproblemen door de APK En voor nu een paar pics hoe die er nu al 2 weken bij stond, wachtend op een revisiekit voor de voorste remklauwen :'( Vandaag toch maar de remmen erop gezet met deels oude onderdelen, gelukkig was de meest belangrijke revisieset er wel, die van de geleiderpennen dus die zit er wel op. Nieuwe remslang voor helemaal van de grond om makkelijk te kunnen ontluchten Resultaat icm std 16V velgen Detail En ook nog de pookknop netter afgewerkt dmv een rvs buis eronder, sluit nu mooi aan op de pookzak Heb de remlichten aangepast zodat de achtermistlampen ook mee aangaan als er geremd wordt. Dit is uit te schakelen: Pics van de lichten in actie heb ik (nog) niet Ook maar eens begonnen aan de inbouw van meer ICE, heb een andere HU, en een subwoofertje + ampje wat allemaal moet gaan werken Nieuwe kentekenplaathouders Ik had die middenconsole in kleur gespoten maar het bevalt niet. Door her roppen met de kabels en de radio is het beschadigt en de kleur matched zowieso niet met het interieur, dus dat wordt nog anders. Linksonder waar de sigaretteplug zat komt de startknop Krap die ZX voorin voor kabels wegbouwen Fotoshootje, zie wederom de Saxo achterwisser en de nwe kentekenplaathouders: Ik wil ook eea onder kap in kleur spuiten, maar begonnen met het grootste stuk kuntstof Dit wordt mijn killswitch, hiermee kan ik straks de hele wagen spanningsloos maken. Update Lichten aan: Gemodde remlichten, de lamp die rechts zit gaat normaal niet aan (dat is de mistlamp) RVS aanzuigbuis in progress Folie wezen plakken, alleen de ruit linksvoor en evt de achterruit moet nog. Verduisterde zijpinkers Verduisterde achterlichten + Saxo nieuw type wisser, ook CS stickers Blauwe leds in klokkenverhaal gezet, wordt wel weer groen in toekomst... ...want dat oogt stukken beter bij dit groene licht Er zitten 2 CCFL's onder de dash en ook nog 2 onder de voorstoelen. Heb verder in de tussentijd strobes in de mistlampen gezet. Fans in kleur: Eindelijk is de RVS aanzuigbuis klaar Die fles is wat heerlijke cola, NOT. Komt een oliereservoir voor met carterfilter, zitten nu in die fles gewoon wat gaatjes geprikt zodat ie ook kan 'luchten'. Bezig met inbouwen van wat stuff: In het middenste gat komt nog een meter die nog in bestelling staat Meterspul zit erin Witte pinkers at last.. (Voor een type 1 moet je ze wel aardig bijzagen/dremelen) Xenon conversie + nieuwe pedalen Links xenon rechts halogeen: Beide Xenon: Op speed hele dure leds gehaald om de stadsverlichting wat meer pit te geven na de xenon conversie Op de sloop 2x een fiat brava wisser weten te scoren. Zijn helaas te kort dus ik probeerde er van 2 één lange te maken. Wat opzich lukte maar voor een ZX mag die nog wel langer. Dit prototype komt op de AX, dat gaat wel goed, voor de ZX maken wel wel weer eens een nieuwe Voor degene die het nog niet wisten, nieuwe Peugeot Aiddel velgjes in 17" en in Chrome Shadow Zitten 205/40ZR17 FK-451 Falkens omheen. De leeuw in de middendop gaat nog weggewerkt worden En vandaag de stationairregelklep netjes ingebouwd op zijn nieuwe plek, ook gelijk een groter K&N filter erop gezet want de Green was wat aan de kleine kant. Is wel leuk, een K&N met groene Green olie Oh ja de balk op de luchtinlaat is ook geel nu, zoek nog een gaaf 40x40mm logo om erop te plakken want de Double Chevron zit er niet meer op helaas.. Zo, vandaag de folie van de ramen afgehaald, achterwisser eraf geschopt, en begonnen met een elektrisch te openen achterklep Wisser eraf: Zit nu een dopje in het gat, wordt dichtgewerkt. Net als de knop van de achterklep, maar dan moet dit: eerst werken. Is een magneet die de klep open doet. Helaas was de constructie nog te zwaar voor de magneet maar daar wordt aan gewerkt. |
Author: | Thrillseekah [ Sun Jul 24, 2005 7:18 pm ] |
Post subject: | |
copy-paste.. ook makkelijk... Ik wist alleen niet dat je maar een 6v hebt |
Author: | ZX-Cruiser [ Sun Jul 24, 2005 7:25 pm ] |
Post subject: | |
Oeps Is bijgewerkt. En ik ga die waslijst niet nog eens intypen hoor |
Author: | stan [ Tue Jul 26, 2005 4:52 pm ] |
Post subject: | mooie kar |
Ik ben inmiddels bezigom mijn 16v technisch in een top conditie te krijgen. Ik probeer hem zo orgineel mogelijk te houden er zijn alleen wat modificatie's die er aangebracht gaan worden wo: nieuwe velgen dit is reeds gedaan en een dashboard inleg set van titan. Ik vind die van jouw trouwens een erg mooie wagen en vind het tof dat je er zo fier op bent en dat is ook terecht. Ik kan wel wat info gebruiken over diverse onderdelen. |
Author: | ZX-Cruiser [ Sat Jul 30, 2005 11:31 pm ] |
Post subject: | |
Yellowtop weten te scoren, moet nog even wat bekabeling aanpassen voordat die er in kan. Achterklep openmaak-motor werkt En het oliecatchreservoir is ook zo goed als af |
Author: | Thrillseekah [ Sun Jul 31, 2005 12:45 pm ] |
Post subject: | |
Je bent weer goed bezig... Zo'n yellowtopje wil ik ook wel |
Author: | Joske [ Sun Jul 31, 2005 12:58 pm ] |
Post subject: | |
Heb je ook nog wat meer informatie over de deuropener. Komt er eventueel ngo een verslagje van ofsow. Lijkt mij wel gaaf om te hebben. Zou dit bij de deuren ook mogelijk zijn. Misschien is dit leuk als projectje om samen ff over na te denken en dan misschien een soort setje samen te stellen met een how to erbij ofsow. |
Author: | ZX-Cruiser [ Sun Jul 31, 2005 1:43 pm ] |
Post subject: | |
Tja het is vrij simpel hoor, zo'n ding is normaal om je 'geschoren' deur open te maken, ding heet ook ShaveDoor. Bijgeleverde beugeltje past zo in de ZX, maarr, je moet je achterwisser wel wegdoen want anders heb je de ruimte er niet voor. Enige wat echt aangepast is (verlast) is het slot waarmee de klep dicht gaat. Daar zit een extra stripje aan om een hefboom te krijgen. Schakelen gaat nu via de bediening van de achterwisser, maar kan dus gewoon via een 12V signaal. Die van mij moet ik nog op het alarm aansluiten, dan kan ik em op afstand openen. http://www.jom.de/shop/main.php?cat_id= ... le_id=4555 Ik heb er €25 voor betaald op Speed Zandvoort bij die duitse toko die altijd op die events is. |
Author: | Razkin [ Sun Jul 31, 2005 3:56 pm ] |
Post subject: | |
Wat is het nut er eigenlijk van? Bij mij zit de achterklep standaard op de CV, zie ik soms wat over het hoofd. |
Author: | ZX-Cruiser [ Sun Jul 31, 2005 5:59 pm ] |
Post subject: | |
Yep, zo hoef je de knop achterop niet in te drukken om de klep open te doen. Evt kan je dat ook nog zo maken dat je met een kleine druktoets in de klep zelf de klep kan open maken van buitenaf (net als op type2 Xsara). Voornaamste reden is dat die knop gaar werkt bij veel ZX'en en daarnaast gaat ie er af voor de strakke look |
Author: | stan [ Fri Aug 05, 2005 7:35 pm ] |
Post subject: | |
Waar heb jij je schijven gekocht en wat koste die met nw remblokken? trouwens jouw zx is wel uniek hoor met alle opties wo airco en verwarmde lerenstoelen die zou ik ook nog wel willen hebben zo'n leder intrieur. |
Author: | ZX-Cruiser [ Fri Aug 05, 2005 10:16 pm ] |
Post subject: | |
Klopt, daarom kocht ik em ook Stoelen zijn niet meer verwarmd, zijn nettere ingekomen zonder verwarming.. Maar goed de functie is er nog wel. Remmen komen van www.dutchpowertrading.nl, kost je iets van €400 ..... |
Author: | stan [ Sat Aug 06, 2005 8:10 am ] |
Post subject: | |
bedankt Ik heb besloten om zelf met een maat van me zelf nieuwe schijven te gaan zetten bespaart me dik 250 euro met de garage als ik de orginele gebruik. IK denk dat jouw auto een scandinavische uitvoering is vanwege de koplampsproeiers en de stoel verwarming. mijn ouders hadden een zx aura uit dat land met ook die opties |
Author: | ZX-Cruiser [ Sat Aug 13, 2005 8:30 pm ] |
Post subject: | |
Zoow dat tankje heb ik gepolijst: En nu zit ie op z'n nieuwe plek, daar waar de blauwe slang naartoe loopt.. Nu eindelijk ook de benzinedruk zender aangesloten zodat mijn meter ook werkt: Tada: Tijdens het rijden is de druk behoorlijk constant 2.5 bar Nieuwe accu Nieuwe massakabel Nieuwe accuklemmen + nog meer nieuwe kabels Ook de klem bovenop de accu is nieuw want de originele pastte niet meer Je ziet nog wel 1 originele zwarte kabel lopen, maar die loopt naar de dynamo EN de startmotor, was moeilijk te vervangen dus dat komt wel eens als ik daar beter bij kan. |
Author: | XerroR [ Sat Aug 13, 2005 8:46 pm ] |
Post subject: | |
ziet er weer goed uit! |
Page 1 of 7 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |