Omdat de cruisecontrol een snelheidspuls nodig heeft moest ik een pulsgever hebben. Je kan dit doen via de mechanische kabel en er dan een extra pulsgever tussen te zetten. Dit vond ik een te dure oplossing, dus ik ging kijken of ik het hele spul + de teller eletrisch kon maken.
De mechanische teller kan er zo uit:
Nieuwe elektrische pulsgever op testbank + nieuwe km tellerklok uit een PH2 ZX 16V:
En na wat prutsen werkt dat dus ook:
Probleem is alleen dat de nieuwe klok niet zomaar past in het ouder klokkenhuis, de schroefgaten zijn hetzelfde, maar de uitsparing voor de achterkant van de teller is te klein. Nou kan je er een stuk uithalen, maar dan loop je tegen de printbanen achterop aan die dan in de weg lopen. Dus dat gaat niet door. Daarbij komt ook nog dat de wijzerplaten grijs zijn, en de mijne zijn zwart, wat veel mooier is. Overzetten kan op zich ook wel weer, maar de schaalverdeling is net ff anders dus dat is ook niet een optie..
Dus voor die slingerende naald heb ik een nieuwe mechanische kabel gehaald, en dat lost dat probleem op.
Nu moet er nog een snelheidspuls komen, dus ik had een gecombineerde pulsgever/kabel opnemer nodig..
Een blik op de aansluiting leerde dat die er al op zat! De ECU heeft blijkbaar een snelheidssignaal nodig.....
Cruisecontrolmoduel vastgezet op de enig mogelijke plek:
Draadje aftakken van de pulsgever:
Bedieningshendel, hij zit nog niet helemaal zoals ik wil maar dat komt nog wel:
Extra gaskabel:
Schakelaar bij koppeling. De cruisecontrol valt uit zodra je remt of koppelt.
En nu maar kijken of die er zuiniger van wordt
Tis iig heerlijk toeren zo