(Dit is een soort copy-paste van mijn topic over anderhalf jaar tijd op CitroSport dus kan wat raar overkomen..)
Het begon september 2003. Het gaat om een 16V die in hetzelfde jaar uit duitsland is geimporteerd.
Maar goed, zo zag die er uit toen ik em net had:
Als een van de eerste mods heb ik eerst wat logo's van de achterkant gehaald
Hier ligt ook 16V eraf omdat de lijm daarvan niet meer plakte.
Daarna het gaas vervangen door zwart gaas:
Volgende mod was de uitlaat, de Musketier einddemper was op dus is er een zelfbouw custom systeem gemaakt vanaf de kat
Op dit moment ben ik bezig met de remmen, alle schijven worden vervangen door geboorde/gegroefde schijven van Sandtler en de blokken door Ferodo DS2500. De remslangen worden vervangen door Goodridge slangen. De handremkabels zijn ook maar vervangen, zo kom ik zonder remproblemen door de APK
En voor nu een paar pics hoe die er nu al 2 weken bij stond, wachtend op een revisiekit voor de voorste remklauwen :'(
Vandaag toch maar de remmen erop gezet met deels oude onderdelen, gelukkig was de meest belangrijke revisieset er wel, die van de geleiderpennen dus die zit er wel op.
Nieuwe remslang voor
helemaal van de grond om makkelijk te kunnen ontluchten
Resultaat icm std 16V velgen
Detail
En ook nog de pookknop netter afgewerkt dmv een rvs buis eronder, sluit nu mooi aan op de pookzak
Heb de remlichten aangepast zodat de achtermistlampen ook mee aangaan als er geremd wordt. Dit is uit te schakelen:
Pics van de lichten in actie heb ik (nog) niet
Ook maar eens begonnen aan de inbouw van meer ICE, heb een andere HU, en een subwoofertje + ampje wat allemaal moet gaan werken
Nieuwe kentekenplaathouders
Ik had die middenconsole in kleur gespoten maar het bevalt niet. Door her roppen met de kabels en de radio is het beschadigt en de kleur matched zowieso niet met het interieur, dus dat wordt nog anders. Linksonder waar de sigaretteplug zat komt de startknop
Krap die ZX voorin voor kabels wegbouwen
Fotoshootje, zie wederom de Saxo achterwisser en de nwe kentekenplaathouders:
Ik wil ook eea onder kap in kleur spuiten, maar begonnen met het grootste stuk kuntstof
Dit wordt mijn killswitch, hiermee kan ik straks de hele wagen spanningsloos maken.
Update
Lichten aan:
Gemodde remlichten, de lamp die rechts zit gaat normaal niet aan (dat is de mistlamp)
RVS aanzuigbuis in progress
Folie wezen plakken, alleen de ruit linksvoor en evt de achterruit moet nog.
Verduisterde zijpinkers
Verduisterde achterlichten + Saxo nieuw type wisser, ook CS stickers
Blauwe leds in klokkenverhaal gezet, wordt wel weer groen in toekomst...
...want dat oogt stukken beter bij dit groene licht
Er zitten 2 CCFL's onder de dash en ook nog 2 onder de voorstoelen.
Heb verder in de tussentijd strobes in de mistlampen gezet.
Fans in kleur:
Eindelijk is de RVS aanzuigbuis klaar
Die fles is wat heerlijke cola, NOT. Komt een oliereservoir voor met carterfilter, zitten nu in die fles gewoon wat gaatjes geprikt zodat ie ook kan 'luchten'.
Bezig met inbouwen van wat stuff:
In het middenste gat komt nog een meter die nog in bestelling staat
Meterspul zit erin
Witte pinkers at last.. (Voor een type 1 moet je ze wel aardig bijzagen/dremelen)
Xenon conversie + nieuwe pedalen
Links xenon rechts halogeen:
Beide Xenon:
Op speed hele dure leds gehaald om de stadsverlichting wat meer pit te geven na de xenon conversie
Op de sloop 2x een fiat brava wisser weten te scoren. Zijn helaas te kort dus ik probeerde er van 2 één lange te maken. Wat opzich lukte maar voor een ZX mag die nog wel langer. Dit prototype komt op de AX, dat gaat wel goed, voor de ZX maken wel wel weer eens een nieuwe
Voor degene die het nog niet wisten, nieuwe Peugeot Aiddel velgjes in 17" en in Chrome Shadow
Zitten 205/40ZR17 FK-451 Falkens omheen. De leeuw in de middendop gaat nog weggewerkt worden
En vandaag de stationairregelklep netjes ingebouwd op zijn nieuwe plek, ook gelijk een groter K&N filter erop gezet want de Green was wat aan de kleine kant. Is wel leuk, een K&N met groene Green olie
Oh ja de balk op de luchtinlaat is ook geel nu, zoek nog een gaaf 40x40mm logo om erop te plakken want de Double Chevron zit er niet meer op helaas..
Zo, vandaag de folie van de ramen afgehaald, achterwisser eraf geschopt, en begonnen met een elektrisch te openen achterklep
Wisser eraf:
Zit nu een dopje in het gat, wordt dichtgewerkt. Net als de knop van de achterklep, maar dan moet dit:
eerst werken. Is een magneet die de klep open doet. Helaas was de constructie nog te zwaar voor de magneet maar daar wordt aan gewerkt.